Vastgoedfotografie Houta Bouw

Ontdek hoe wij vastgoedfotografie succesvol inzetten voor Houta Bouw.
Fotografie
Videografie

De uitdaging

Houta Bouw is een veelzijdig bouwbedrijf dat zich bezighoudt met ontwikkeling, nieuwbouw, verbouw, transformatie, beheer en onderhoud. Hun werk is zichtbaar in uiteenlopende projecten: van grootschalige woningbouw tot zakelijke transformaties en specialistisch onderhoud. De kwaliteit van hun vakmanschap en de betrokkenheid bij hun opdrachtgevers is groot, maar dat moest beter zichtbaar worden in hun communicatie.

De uitdaging lag in het vertalen van dat vakmanschap naar krachtige beelden. Projecten bevinden zich vaak op verschillende locaties en in diverse stadia van oplevering. Soms gaat het om vastgoed dat al bewoond wordt, soms om een bouwplaats waar nog volop gewerkt wordt. Bovendien wilde Houta niet alleen hun gebouwen en projecten laten zien, maar juist ook de mensen en het proces erachter: de vakmensen die het mogelijk maken. De beelden moesten breed inzetbaar zijn, van website en social media tot brochures en presentaties, en tegelijkertijd bijdragen aan een herkenbare, consistente uitstraling van het merk Houta.

8
1
8
1
8
1
,
8
1
8
1
8
1

8
1
8
1
8
1
,
8
1
8
1
8
1

8
1
8
1
8
1
,
8
1
8
1
8
1

Onze aanpak

Om Houta’s verhaal tot leven te brengen, hebben we gekozen voor een aanpak waarin fotografie en videografie elkaar versterken. We startten met een gezamenlijke sessie waarin we de kernwaarden van Houta vertaalden naar beeldconcepten. Vakmanschap, betrouwbaarheid en kwaliteit. Dat is waar Houta voor staat. Hierbij keken we niet alleen naar de eindresultaten van projecten, maar juist ook naar de weg ernaartoe: het bouwproces, de details en de mensen.

Voor de vastgoed- en projectfotografie kozen we bewust voor natuurlijk licht en composities die de ruimtelijkheid van woningen en panden benadrukken. Het mocht dus best een beetje rauw en puur zijn! Interieurs werden strak en helder vastgelegd, terwijl bij exterieurs juist de verbinding met de omgeving en de gebruikte materialen centraal stond. Daarnaast besteedden we aandacht aan detailfotografie: houtwerk, metselwerk en afwerkingen die de kwaliteit en zorgvuldigheid van Houta zichtbaar maken.

Naast fotografie realiseerden we een nieuwe video die als header fungeert op de website. Hierin legden we het werkproces vast, lieten we medewerkers zien en gebruikten we dynamische beelden waaronder drone-opnames om het verhaal compleet te maken. Door deze combinatie ontstaat een veelzijdige beeldbank die het merk Houta niet alleen professioneel, maar ook persoonlijk en menselijk neerzet.

De gehele productie werd zorgvuldig gepland om zowel lopende bouwprojecten als reeds opgeleverde panden te documenteren. Zo kreeg Houta een mix van krachtige beelden die de continuïteit en veelzijdigheid van hun werk laten zien. In de nabewerking zorgden we voor een consistente stijl, zodat alle foto’s en video’s herkenbaar en in lijn met hun merkidentiteit zijn. Uiteraard gingen wij flexibel om met alle planningen van collega's, bouwprojecten én hielden we rekening met alle veiligheidsvoorschriften. Dat zijn we inmiddels wel gewend na honderden projecten voor Hoppenbrouwers Techniek!

Wat hebben we gerealiseerd

Het resultaat is een complete visuele presentatie van Houta Bouw: een beeldbank met vastgoedfotografie, projectfotografie, bedrijfsfotografie en bedrijfsvideo’s die breed inzetbaar is. De beelden tonen niet alleen de technische kwaliteit van hun projecten, maar brengen ook de mensen, de sfeer en de identiteit van het bedrijf over.

Op de recent vernieuwde website en social media kanalen zorgen de foto’s en video’s voor meer herkenning en betrokkenheid. Klanten en partners krijgen een beter beeld van wat Houta onderscheidt, en potentiële opdrachtgevers zien in één oogopslag de veelzijdigheid en professionaliteit van het bedrijf. Door de consistente stijl is er bovendien een sterke basis gelegd voor toekomstige communicatie.

Op diverse draaidagen combineerden we projectfoto -en videografie met portretfotografie. Het doel was om alle medewerkers van een nieuwe profielfoto te voorzien, maar dat was qua drukke agenda's bijna niet te plannen. Als oplossing besloten we voor de diverse draaidagen tijdssloten in te plannen waarbij we elke keer een aantal mensen portretteerden. Resultaat? Iedereen heeft weer een mooie, nieuwe portretfoto!

Met deze case heeft Houta Bouw een visuele identiteit gekregen die naadloos aansluit bij hun kernwaarden en ambities. Het vakmanschap waar zij trots op zijn, komt nu overtuigend tot uiting in beeld en verhaal.

No items found.

Benieuwd hoe we jullie kunnen helpen groeien?

Met jarenlange samenwerkingen en een focus op duurzame ondersteuning leveren we blijvende resultaten die impact maken voor onze klanten.