Influencer marketing strategie voor lancering nieuw concept met alpaca’s

Project Case

Klant

Alpacafarm Vorstenbosch

Team

Jordi, Fleur

Dienst

Social media beheer, influencer marketing

Categorie

Social media

We werken inmiddels al meer dan 1 jaar samen met Alpacafarm Vorstenbosch. Zo zetten we onder andere Google Ads in en hebben we 1055% ROAS met Google Ads behaald. SEO en e-mailmarketing horen er ook bij. Sinds een korte tijd beheren we ook het TikTok account en nu hebben we ook geholpen met de influencer marketing strategie voor hun nieuwe concept. Een hele uitgebreide samenwerking dus!

Influencer strategie

Meer over Alpacafarm Vorstenbosch

De alpaca boerderij van Willem-Mathijs en Anne bestaat inmiddels 10 jaar en is de meest complete alpaca boerderij van Nederland. Begonnen vanuit een fokkerij, wat ze nog steeds zijn, kan je nu ook terecht voor wandelingen, meet & greets, picknicks, een lunch of high tea en zelfs overnachten! Ze doen dit met 40 collega’s en 70 leuke alpaca’s. Een bezoek waard, toch?

Hoe zijn we aan de slag gegaan?

De alpaca boerderij blijft in ontwikkeling: Er is een alpaca lounge gelanceerd waarbij je een heerlijke pizza proeverij kan doen, tussen de alpaca’s! Klinkt als iets wat iedereen wil, toch? Dat dachten wij ook.

Om de alpaca lounge te promoten had, de klant het idee om een evenement te organiseren en influencers uit te nodigen ter promotie. Wij konden ons hier zeker in vinden en zijn na het afstemmen van de vereisten direct aan de slag gegaan.

De influencers moesten aan het volgende voldoen:

  • Tussen de 20 en 35 jaar. 
  • Zeer geschikt voor vrouwen, vriendinnenuitjes of koppels.
  • Geen vereisten voor aantal volgers. Vooral veel interactie.

Het aanbod voor de influencers was als volgt:

  • Complete alpaca belevenis met informatie, alpaca’s voeren en pizza’s en drankjes.
  • Genoeg tijd om zelf content te creëren.
  • Goed gevulde goodiebag.

De vraag vanuit ons was of ze op de avond zelf stories wilden delen en later een post op Instagram of TikTok met een tag naar Alpacafarm Vorstenbosch.

influencer strategie voor alpacafarm vorstenbosch
Influencer marketing voor Alpacafarm Vorstenbosch

Resultaten van de influencer strategie

Met 37 influencers en 73 alpaca’s hebben we een mooi event georganiseerd. De influencers hadden een gezamenlijk bereik van maar liefst 1,3 miljoen volgers, verdeeld over Instagram en TikTok.

De cijfers van de posts die zijn geplaatst:

  • 27.200 likes
  • 370 comments
  • 277.600 views op video’s

Dit is exclusief alle stories die zijn geplaatst. Dit waren er meer dan 25 dus het totale bereik ligt eigenlijk nog een stuk hoger! Ook zagen we een mooie groei in het aantal volgers op TikTok bij de Alpacafarm. Dit was geen hoofddoel van deze activatie, maar uiteraard mooi meegenomen.

Tijdens het evenement hebben we genoeg content gecreëerd om na het event het e.e.a. te kunnen posten. Zowel voor de influencers als Alpacafarm Vorstenbosch zelf schoten we foto’s die we vervolgens hebben gedeeld. Door dit met hen te delen konden zij ook kwaliteitscontent op hun kanalen posten en dit kregen zij binnen 24 uur in hun mail. Relevantie en snelheid tellen bij dit soort activaties. Daarnaast kunnen we alle content die is gemaakt, inzetten bij het TikTok adverteren voor aankomende campagnes. 

Zelf plaatsten we een recap van het event op TikTok en deze heeft meer dan 100.000 weergaven, 4889 likes en 97 comments gerealiseerd. Daarnaast is deze video ook gedeeld op het Instagram account van de farm wat uiteindelijk resulteert in deze mooie cijfers.

likes

comments

views op video's

Is dit ook interessant voor jouw bedrijf?

Wil jij ook influencer marketing inzetten? Of juist jouw social media beheer uitbesteden? Neem dan contact met ons op. Ons team helpt je graag verder!

GRATIS ADVIESGESPREK?

Ben jij benieuwd wat zgoogle Ads voor jouw bedrijf kan betekenen? We doen graag eens een (digitale) bak koffie met je!

Laat hieronder je gegevens achter en we zullen contact met je opnemen voor verdere details.

5 + 13 =