Email marketing automation: Deze 3 moet je gebruiken

jun 14, 2023E-mailmarketing0 Reacties

E-mail is een mooi kanaal, maar e-mail marketing automation is nog mooier. Door e-mailmarketing te automatiseren bespaar je tijd en behaal je vaak ook betere resultaten. Dit wil toch iedereen?

Samenvatting

Geen zin om te lezen? Dit zijn de 3 favorieten e-mail marketing automations van ons team:

  • Welkom e-mail automation
  • Verjaardag e-mail automation
  • Verlaten winkelwagen e-mail automation

Welkom e-mail automation

Het is altijd fijn als iemand je welkom heet. Zo ook met e-mailmarketing. Je kan dit op verschillende manieren toepassen:

  • Bij inschrijving op de nieuwsbrief
  • Eerste aankoop

Wat deel je in een welkom e-mail? Je deelt meer informatie over jouw bedrijf, bijvoorbeeld hoe jullie zijn ontstaan, gaat dieper in op jullie USP’s en laat de abonnee weten wat ze van jouw e-mails kunnen verwachten.

Wil je het uitgebreider aanpakken? Maak dan meerdere e-mails. Je kan de abonnee welkom heten, daarna meer vertellen over jouw bedrijf en meer vertellen over het assortiment. Zorg er wel voor dat je voldoende tijd tussen de e-mails laat.

Tip: Voeg je profielverrijking toe aan de welkom e-mail automation.

Verjaardag e-mail automation

Laat jouw waardering blijken aan je abonnees door op hun verjaardag iets kleins aan te bieden. Dit kan een korting zijn of een freebie bij een bestelling. Fysieke locatie? Zorg dat ze je weer bezoeken. Je kan de verjaardag e-mail eenmalig versturen, of met een reminder. Dit is namelijk een goede manier om mensen te heractiveren.

Maak de e-mail persoonlijk, voeg de naam toe in de titel van je e-mail en in het template. Wees niet te sales gericht, dit zorgt er juist voor dat ze niets gaan bestellen of zelfs uitschrijven.

Verlaten winkelwagen e-mail automation

Dé parel. Een verlaten winkelwagen e-mail of abandoned cart mail is een echte omzet verhoger. Zodra iemand producten in de winkelwagen heeft en zijn gegevens heeft ingevuld kan je deze mail versturen. Vaak doe je dit binnen de 4 uur en stuur je na 1 dag nog een reminder.

In de e-mail neem je de producten op en geef je aan dat je de winkelwagen hebt bewaard voor ze. Maak ook dit persoonlijk en zorg dat je overtuigend bent. Zorg dat in jouw template je USP’s goed naar voren komen. In de reminder e-mail kan je nog iets sales gerichter zijn. Wil je echt iemand een niet te missen aanbieding doen? Werk dan met een korting in deze e-mails.

Conclusie

Dit waren onze 3 favoriete e-mail marketing automations. Natuurlijk zijn er nog meer, maar wij vinden dat deze echt een must zijn voor jouw e-mailmarketing.

Meer lezen over wat wij voor je kunnen betekenen met e-mailmarketing?

Meer interessante artikelen?

De voordelen van user generated content.

In het tijdperk van sociale media en online interactie heeft User Generated Content (UGC) zich ontwikkeld tot een van de meest waardevolle en krachtige middelen voor merken, bedrijven en gemeenschappen. UGC, is in essentie inhoud die door gebruikers wordt gecreëerd en...

Online marketing: De marketing trends van 2023

Het digitale landschap verandert razendsnel tegenwoordig. Het is mogelijk om volledig remote vanaf je laptop in Bali te werken. Maar anderzijds is het bijna onmogelijk om 6 maanden offline te gaan en nog up-to-date te blijven. Juist omdat dit zo snel verandert hebben...

LinkedIn schrapt functies voor creators: Wat betekent dit voor jou?

Ben jij een actieve gebruiker van LinkedIn? Dan heb je wellicht al gehoord over de recente veranderingen op het platform. In dit blog gaan we dieper in op het nieuws dat LinkedIn enkele functies voor makers heeft verwijderd en wat dit betekent voor zowel individuele...

8 tips voor als je start met social media

Social media voor bedrijven is ontzettend belangrijk en niet meer weg te denken uit onze wereld. We spenderen meer tijd dan ooit op devices die in verbinding staan met het internet en consumeren dagelijks enorm veel content. Is social media een ''moetje''? Of kun jij...

Wat is een short form video?

Wat is short form video? In de snel veranderende online wereld is short form video uitgegroeid tot een van de meest invloedrijke en aantrekkelijke contentvormen. Heb je er nog nooit van gehoord? Geen probleem. Short form video's zijn korte video's die 5 tot 180...
author avatar
Leroy de Bruijn

GRATIS ADVIESGESPREK?

Ben jij benieuwd wat zoekmachine marketing voor jouw bedrijf kan betekenen? We doen graag eens een (digitale) bak koffie met je!

Laat hieronder je gegevens achter en we zullen contact met je opnemen voor verdere details.

14 + 15 =