Email marketing automation: Deze 3 moet je gebruiken

jun 14, 2023E-mailmarketing0 Reacties

E-mail is een mooi kanaal, maar e-mail marketing automation is nog mooier. Door e-mailmarketing te automatiseren bespaar je tijd en behaal je vaak ook betere resultaten. Dit wil toch iedereen?

Samenvatting

Geen zin om te lezen? Dit zijn de 3 favorieten e-mail marketing automations van ons team:

  • Welkom e-mail automation
  • Verjaardag e-mail automation
  • Verlaten winkelwagen e-mail automation

Welkom e-mail automation

Het is altijd fijn als iemand je welkom heet. Zo ook met e-mailmarketing. Je kan dit op verschillende manieren toepassen:

  • Bij inschrijving op de nieuwsbrief
  • Eerste aankoop

Wat deel je in een welkom e-mail? Je deelt meer informatie over jouw bedrijf, bijvoorbeeld hoe jullie zijn ontstaan, gaat dieper in op jullie USP’s en laat de abonnee weten wat ze van jouw e-mails kunnen verwachten.

Wil je het uitgebreider aanpakken? Maak dan meerdere e-mails. Je kan de abonnee welkom heten, daarna meer vertellen over jouw bedrijf en meer vertellen over het assortiment. Zorg er wel voor dat je voldoende tijd tussen de e-mails laat.

Tip: Voeg je profielverrijking toe aan de welkom e-mail automation.

Verjaardag e-mail automation

Laat jouw waardering blijken aan je abonnees door op hun verjaardag iets kleins aan te bieden. Dit kan een korting zijn of een freebie bij een bestelling. Fysieke locatie? Zorg dat ze je weer bezoeken. Je kan de verjaardag e-mail eenmalig versturen, of met een reminder. Dit is namelijk een goede manier om mensen te heractiveren.

Maak de e-mail persoonlijk, voeg de naam toe in de titel van je e-mail en in het template. Wees niet te sales gericht, dit zorgt er juist voor dat ze niets gaan bestellen of zelfs uitschrijven.

Verlaten winkelwagen e-mail automation

Dé parel. Een verlaten winkelwagen e-mail of abandoned cart mail is een echte omzet verhoger. Zodra iemand producten in de winkelwagen heeft en zijn gegevens heeft ingevuld kan je deze mail versturen. Vaak doe je dit binnen de 4 uur en stuur je na 1 dag nog een reminder.

In de e-mail neem je de producten op en geef je aan dat je de winkelwagen hebt bewaard voor ze. Maak ook dit persoonlijk en zorg dat je overtuigend bent. Zorg dat in jouw template je USP’s goed naar voren komen. In de reminder e-mail kan je nog iets sales gerichter zijn. Wil je echt iemand een niet te missen aanbieding doen? Werk dan met een korting in deze e-mails.

Conclusie

Dit waren onze 3 favoriete e-mail marketing automations. Natuurlijk zijn er nog meer, maar wij vinden dat deze echt een must zijn voor jouw e-mailmarketing.

Meer lezen over wat wij voor je kunnen betekenen met e-mailmarketing?

Meer interessante artikelen?

Dit is waarom jij wil adverteren op TikTok!

Adverteren op TikTok is een effectieve manier voor bedrijven om hun doelgroep te bereiken, vooral gezien het platform's explosieve groei en populariteit onder jongeren. Dit artikel spitst zich toe op adverteren op TikTok. Mocht je interesse hebben in de organische...

Wat zijn gratis marketing Google certificaten om te behalen?

Wil jij je kennis over digital advertising up-to-date houden en beter voorbereid zijn om campagnes op te zetten en te analyseren in Google Ads? Krijg meer informatie over de voordelen van Google certificaten in dit artikel. De voordelen van Google certificeringen op...

De toekomst van emailmarketing

Er zijn meerdere redenen waarom e-mailmarketing onmisbaar is binnen de marketing van jouw bedrijf. Wij durven zelfs wel te stellen dat het een van de meest toekomstbestendige opties is voor jouw marketingmix. Over e-mailmarketing Social media apps komen en gaan, maar...

6 redenen om te beginnen met TikTok!

TikTok is een social media-app die is ontworpen om korte videoclips van maximaal 60 seconden te maken en te delen. Inmiddels is TikTok doorontwikkeld en kun je zelfs video's tot 3 minuten publiceren. Daarnaast behoren ook fotoslides & stories tot de mogelijkheden....

Wat is een short form video?

Wat is short form video? In de snel veranderende online wereld is short form video uitgegroeid tot een van de meest invloedrijke en aantrekkelijke contentvormen. Heb je er nog nooit van gehoord? Geen probleem. Short form video's zijn korte video's die 5 tot 180...
author avatar
Leroy de Bruijn

GRATIS ADVIESGESPREK?

Ben jij benieuwd wat zoekmachine marketing voor jouw bedrijf kan betekenen? We doen graag eens een (digitale) bak koffie met je!

Laat hieronder je gegevens achter en we zullen contact met je opnemen voor verdere details.

14 + 13 =