Email marketing automation: Deze 3 moet je gebruiken

jun 14, 2023E-mailmarketing0 Reacties

E-mail is een mooi kanaal, maar e-mail marketing automation is nog mooier. Door e-mailmarketing te automatiseren bespaar je tijd en behaal je vaak ook betere resultaten. Dit wil toch iedereen?

Samenvatting

Geen zin om te lezen? Dit zijn de 3 favorieten e-mail marketing automations van ons team:

  • Welkom e-mail automation
  • Verjaardag e-mail automation
  • Verlaten winkelwagen e-mail automation

Welkom e-mail automation

Het is altijd fijn als iemand je welkom heet. Zo ook met e-mailmarketing. Je kan dit op verschillende manieren toepassen:

  • Bij inschrijving op de nieuwsbrief
  • Eerste aankoop

Wat deel je in een welkom e-mail? Je deelt meer informatie over jouw bedrijf, bijvoorbeeld hoe jullie zijn ontstaan, gaat dieper in op jullie USP’s en laat de abonnee weten wat ze van jouw e-mails kunnen verwachten.

Wil je het uitgebreider aanpakken? Maak dan meerdere e-mails. Je kan de abonnee welkom heten, daarna meer vertellen over jouw bedrijf en meer vertellen over het assortiment. Zorg er wel voor dat je voldoende tijd tussen de e-mails laat.

Tip: Voeg je profielverrijking toe aan de welkom e-mail automation.

Verjaardag e-mail automation

Laat jouw waardering blijken aan je abonnees door op hun verjaardag iets kleins aan te bieden. Dit kan een korting zijn of een freebie bij een bestelling. Fysieke locatie? Zorg dat ze je weer bezoeken. Je kan de verjaardag e-mail eenmalig versturen, of met een reminder. Dit is namelijk een goede manier om mensen te heractiveren.

Maak de e-mail persoonlijk, voeg de naam toe in de titel van je e-mail en in het template. Wees niet te sales gericht, dit zorgt er juist voor dat ze niets gaan bestellen of zelfs uitschrijven.

Verlaten winkelwagen e-mail automation

Dé parel. Een verlaten winkelwagen e-mail of abandoned cart mail is een echte omzet verhoger. Zodra iemand producten in de winkelwagen heeft en zijn gegevens heeft ingevuld kan je deze mail versturen. Vaak doe je dit binnen de 4 uur en stuur je na 1 dag nog een reminder.

In de e-mail neem je de producten op en geef je aan dat je de winkelwagen hebt bewaard voor ze. Maak ook dit persoonlijk en zorg dat je overtuigend bent. Zorg dat in jouw template je USP’s goed naar voren komen. In de reminder e-mail kan je nog iets sales gerichter zijn. Wil je echt iemand een niet te missen aanbieding doen? Werk dan met een korting in deze e-mails.

Conclusie

Dit waren onze 3 favoriete e-mail marketing automations. Natuurlijk zijn er nog meer, maar wij vinden dat deze echt een must zijn voor jouw e-mailmarketing.

Meer lezen over wat wij voor je kunnen betekenen met e-mailmarketing?

Meer interessante artikelen?

LinkedIn schrapt functies voor creators: Wat betekent dit voor jou?

Ben jij een actieve gebruiker van LinkedIn? Dan heb je wellicht al gehoord over de recente veranderingen op het platform. In dit blog gaan we dieper in op het nieuws dat LinkedIn enkele functies voor makers heeft verwijderd en wat dit betekent voor zowel individuele...

8 tips voor als je start met social media

Social media voor bedrijven is ontzettend belangrijk en niet meer weg te denken uit onze wereld. We spenderen meer tijd dan ooit op devices die in verbinding staan met het internet en consumeren dagelijks enorm veel content. Is social media een ''moetje''? Of kun jij...

De beste social media afmetingen 2024

In de snelle wereld van social media is het bijhouden van de juiste afmetingen voor je profielfoto's, omslagfoto's en berichten essentieel. Of je nu een doorgewinterde content creator, een opkomende influencer, of gewoon een actieve social media gebruiker bent, het is...

De toekomst van emailmarketing

Er zijn meerdere redenen waarom e-mailmarketing onmisbaar is binnen de marketing van jouw bedrijf. Wij durven zelfs wel te stellen dat het een van de meest toekomstbestendige opties is voor jouw marketingmix. Over e-mailmarketing Social media apps komen en gaan, maar...

Moet jouw bedrijf TikTok omarmen?

Je kunt niet meer om TikTok heen in 2023 We krijgen regelmatig te maken met klanten die dolgraag aan de slag willen op TikTok. Ze hebben gehoord over hoe bedrijven viraal gaan, hoe je op dit moment nog kunt groeien én vooral dat het een snel groeiende groep gebruikers...

Kom jij ons team versterken?

Wil jij het team van The Creators Hub versterken met jouw unieke kwaliteiten? We komen graag met je in contact.

Laat hieronder je gegevens achter en we zullen contact met je opnemen voor verdere details.

 

 

10 + 3 =